پمپ استیل ضد زنگ

پمپ استیل ضد زنگ

پمپ‌ها از دسته تجهیزاتی هستند که سازوکار مکانیکی داشته و انرژی مورد نیاز فعالیت خود را از الکتروموتور و برق تامین می‌کنند. وظیفه اصلی پمپ‌ها هدایت یا انتقال سیال از یک ورودی به سمت یک خروجی با فشار بالا است. همانند سایر تجهیزات ساختمانی و صنعتی، پمپ‌ها نیز در انواع و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند که برای خرید آن‌ها مهم است ابتدا به نوع سیال و کارکردی که از آن‌ها انتظار می‌رود توجه کرد. جنس یا متریال استفاده شده در پمپ و قطعات تشکیل دهنده آن، یکی از مهم‌ترین عاملی است که کلیه مصرف کنندگان در هنگام خرید به آن توجه می‌کنند. یکی از پمپ‌های پرکاربرد و محبوب در صنعت، پمپ استیل ضد زنگ است که در برابر خوردگی یا اکسید شدن، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. این عامل ـ یعنی بکار بردن استیل ضد زنگ در قطعات تشکیل دهنده یک پمپ ـ سبب می‌شود تا علاوه بر کاهش احتمال زنگ زدگی پمپ و بالا رفتن عمر دستگاه، بازدهی پمپ نیز بسیار بالا رفته و نیاز به سرویس مداوم پمپ، کاهش یابد. پمپ استیل ضد زنگ را می‌توان در زمره پمپ‌های فولادی دانست که این آلیاژ در بدنه آن‌ها بکار گرفته شده و از صدمه رساندن هرگونه عامل مخرب محیطی به پمپ جلوگیری می‌کند. پمپ ضد استیل علی‌رغم آنکه بدنه فلزی با همین نام دارد اما از قطعات با متریال‌های دیگری نظیر فلورو پلاستیک که یک نوع پلاستیک مقاوم صنعتی است هم ساخته شده و این آلیاژها به پمپ استیل ضد زنگ ساختار ویژه‌ای می‌بخشند که استفاده از آن‌ها را در میان خریداران رواج می‌دهد.

پمپ استنلس استیل چیست؟

پمپ‌های استیل ضد زنگ همانطور که از اسم آن‌ها برمی‌آید، از موادی ساخته شده‌اند که بسیار در برابر جریان سیالات و محیط‌های با درصد قلیایی بالا مقاوم هستند و تمام اجزای درونی آن‌ها از این حیث، عمر بالایی دارند و مقاومت بالایی در طول زمان به ثبت می‌رسانند. به عبارتی مقاومت این تجهیزات در برابر عوامل خورنده، بسیار بالا است. از پمپ‌های استیل ضد زنگ می‌توان با اطمینان کامل در موارد کشاورزی و اغلب بخش‌های صنعتی به طور گسترده استفاده کرد، چرا که همانطور که گفته شد، جنس بدنه و قطعات درونی این پمپ‌ها از فولاد ضد زنگ است و از نظر بهداشتی کاملا مطمئن و ایمن هستند. پمپ استنلس استیل مناسب تماس با آب تمیز و مایعات شیمیایی نیز هستند. به عنوان مثال، می‌توان از اینگونه پمپ‌ها برای تصفیه آب آشامیدنی با خیالت راحت استفاده نمود.

پمپ استنلس استیل جزو آن‌دسته از پمپ‌هایی است که قسمت اعظم بدنه آن از فولاد ضد زنگ که بسیار در صنعت مورد استفاده سازندگان و مهندسان قرار می‌گیرد، ساخته می‌شود. سازندگان این نوع پمپ‌ها باید قبل از آنکه دستور تولید انبوه را بدهند می‌بایست از طریق انجام یک سری آزمایشات خاص، به مقاومت پمپ در برابر عوامل خوردگی متداول پی ببرند. این پمپ‌ها بدون آنکه نیازی به لایه اضافه مانند رنگ آمیزی داشته باشند می‌بایست از این خصیصه‌ها برخوردار باشند. برای این کار لازم است در فرآیندهای تولید، سطوح به حالت انفعال برسند. لایه‌ای که بر روی این پمپ‌ها به منظور جلوگیری از خوردگی ایجاد می‌شود را اصطلاحا رویینگی می‌نامند که بر اثر تماس با اکسیژن موجو در جو و سایر محیط‌های خاص تشکیل می‌شوند و این سطوح را به انفعال خوردگی می‌رسانند. لایه تشکیل شده، محافظت از ماده پایه را ایجاد می‌کند و بدین طریق، از وقوع خوردگی‌های متنوع و متداول جلوگیری می‌شود.

از پمپ‌های استنلس استیل، برای استفاده‌های گوناگونی بهره گرفته می‌شود. به عنوان مثال، همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، به دلیل آنکه این پمپ‌ها در برابر خوردگی کاملا مقاوم‌اند و برای مصارف بهداشتی کاملا ایمن هستند، بنابراین می‌توان از آن‌ها در صنایع غذایی مانند کارخانجات تولید لبنیات (نیازهای بهداشتی) استفاده نمود. این مصرف بگونه‌ای است که حتی در صنعت از این پمپ‌ها به عنوان پمپ مواد غذایی (به جای پمپ فولاد ضد زنگ) نیز نام می‌برند که به نوعی این اصطلاح، یک اصطلاح مترادف تلقی می‌شود.

ویژگی‌های کلی پمپ استنلس استیل

می‌بایست طوری پمپ ضد زنگ را طراحی و ریخته‌گری کرد که مواد تشکیل دهنده آلیاژی آن سبب شوند تا اجزای درونی پمپ در معرض هوازدگی قرار نگیرند. البته خصوصیات آلیاژی پمپ استنلس استیل دقیقا همینطور است و مزیت آن، عدم احتیاج به یک یا چند لایه اضافه رنگ است. فلزات زمانی دچار اکسید می‌شوند که آلیاژ آن‌ها با اکسیژن موجود در جو، کنش‌پذیری ایجاد کند. با این حال، بر روی بخش درونی پمپ‌ استیل، لایه‌ای تشکیل شده تا بتواند از آن در برابر هوازدگی و سایر عوامل خورنده محافظت نماید. نمی‌توان گفت که مقاومت همه پمپ‌های استنلس استیل شبیه به همدیگر است چرا که این مقاومت با توجه به موادی که برای ساختن آن‌ها به کار می‌رود، متفاوت است. بنابراین علاوه بر عوامل محیطی که پیش‌تر ذکر آن‌ها رفت، می‌توان عامل حیاتی دیگری را به نام «نوع جنس یا متریال» قطعات ساخته شده را به موارد موثر در دوام و عمر پمپ ضد زنگ اضافه کرد.

جنس پمپ‌های ضد زنگ چیست؟

استنلس استیل‌ها یا همان فولادهای ضد زنگ، مقاومت بالای خود در برابر عوامل خوردگی را از فلزی به نام کروم می‌گیرند که به مقدار لازم در آلیاژ آن‌ها اضافه می‌شود. فلز کروم خاصیت ضد زنگی قوی‌ای را برای آلیاژ ایجاد کرده و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند. مقدار بکار رفته فلز کروم در آلیاژ فولاد ضد زنگ نباید کمتر از ۱۱ درصد ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده باشد چرا که در غیر این صورت، نباید انتظار مقاومت لازم از فولاد ضد زنگ را در برابر عوامل خورنده داشت. آلیاژ مذکور علاوه بر بهره‌مندی از خاصیت ضد زنگ بودن، در برابر حرارت بالا، سایش و خورندگی مایعات نیز از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.

از فلز کروم که خاصیت ضد خوردگی برای آلیاژ پایه ایجاد می‌کند معمولا در رویه بدنه استفاده می‌کنند تا سیالات مختلف همچون آب، توانایی نفوذ به فلز را نداشته باشند. در ترکیبات فولاد ضد زنگ از فلزات دیگری به منظور رسیدن به خواصی متفاوت و بهتر نیز استفاده می‌شود. این فلزات عمدتا شامل مولیبدن، نیکل و سایر ترکیبات شیمیایی هستند. نیکل در آلیاژ فولاد ضد زنگ باعث می‌شود تا قابلیت انعطاف پذیری یا شکل پذیری بدنه افزایش یابد. گاهی اوقات ممکن است تا بدنه پمپ در اثر استفاده زیاد یا سایر عوامل انسانی، دچار خراش و خوردگی شود که در صورتی که همان قسمت از پمپ در معرض جریان سیال قرار بگیرد، احتمال خوردگی و زنگ زدگی آن بالاتر می‌رود. اگر در این موارد، به موقع نسبت به ترمیم این قسمت‌ها اقدام شود می‌توان امید داشت که عملکرد پمپ بهبود یابد و در غیر این صورت هزینه سرویس پمپ بسیار بالا خواهد رفت.

جنس پروانه پمپ ضد زنگ چیست؟

آلیاژهای بکار رفته در پروانه پمپ ضد زنگ عمدتا فلزی و پلیمری (پلاستیکی) است، چرا که این آلیاژها باعث جلوگیری از زنگ زدگی قطعات می‌شوند. در پمپ‌های تمام استیل ضد زنگ نیز مانند سایر پمپ‌های آب، دو کانال ورودی و خروجی برای انتقال سیال به ارتفاع مورد نظر وجود دارد که این مجاری نیز از فلزات قدرتمند نظیر فولاد ساخته می‌شوند. درون پمپ استیل ضد زنگ همچنین از قطعات دیگری مانند رینگ‌های استاتیک و دینامیک نیز بکار برده شده که مواد تشکیل دهنده آن‌ها عمدتا از نیترید سیلیکون است. این مواد مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهند.

مواد سازنده‌ پمپ استنلس استیل

فولاد ضد زنگ بکار رفته در پمپ استنلس استیل عمدتا از چهار نوع متداول و مقاوم است. منظور از فولاد ضد زنگ یعنی طیف وسیعی از آلیاژهای آهن که در صنعت برای ساخت محصولات فلزی به‌طور گسترده استفاده می‌شوند (حتی برخی از قطعات اتومبیل‌ها). در واقع فولادی را می‌توان فولاد ضد زنگ نامید که حداقل 10.5 درصد از مواد تشکیل دهنده آلیاژ آن، کروم باشد. در ادامه می‌خواهیم صرفا به فولادهای ضد زنگی اشاره کنیم که برای ساخت پمپ استنلس استیل به کار می‌روند. به منظور آنکه با میزان مقاومت انواع مختلف پمپ‌های استنلس استیل هم آشنا شوید لازم است ویژگی‌های هر یک از این فولادهای ضد زنگ را ابتدا به خاطر بسپارید و در هنگام خرید پمپ مورد نظر خود، ابدا به این مفاهیم رجوع کنید.

  • آستنیتی

متداول‌ترین نوع فولاد ضد زنگ را به نام فولاد آستنیتی می‌شناسند که عمده پمپ‌های ضد زنگ عرضه شده در بازار از این نوع فولاد ساخته می‌شوند. در مقایسه با انواع دیگر فولادها، این آلیاژها مقدار زیادی از مولیبدن، کروم و نیکل را در خود دارند. آستنیت از آن جهت شهرت و محبوبیت بالایی برای تولید کنندگان دارد که قابلیت انعطاف‌پذیری و همزمان استحکام بالایی دارد.

  • فریتیک

ترکیبات فولادهای ضد زنگ فریتیک عمدتا شامل 10.5 تا 30 درصد کروم است. درصد کربن موجود در این فولاد بیش از 0.1 درصد نیست. معمولا از فولاد ضد زنگ فریتیک برای ساخت پمپ‌های استنلس استیلی استفاده می‌شد که خصوصیت اصلی آن‌ها مقاومت در برابر ترک‌خوردگی و هوازدگی است.

  • دوبلکس

فولاد ضد زنگ دوبلکس دقیقا مانند نام خود ترکیبی است از دو فلز با خصوصیات آستنیت و فریتیک و بنابراین مقاومت این فولاد از هر دوی آن‌ها بیشتر است. فولاد ضد زنگ دوبلکس وزن بسیار پایین‌تری دارد و این به دلیل مقاومت بالاتر فولاد دوبلکس است. فولاد ضد زنگ دوبلکس در موارد بسیار خاص مانند تجهیزات دریانوردی بکار برده می‌شود و از مقاومت بالایی در محیط آبی برخوردار است.

  • مارتنزیتی

ساختار میکروسکوپی فولاد مارتنزیتی تقریبا شبیه ساختار فولاد فریتیک است. با این تفاوت که سطح کربن آن تا 1.2 درصد افزایش یافته است. می‌توان فولاد مارتنزیتی را توسط برخی فعل و انفعالات تا حد  زیادی سخت نمود.

 

آیا پمپ فولاد ضد زنگ، اکسید می‌شود؟

تصور بسیار اشتباهی است اگر بخواهیم فولاد ضد زنگ را در هر شرایطی و تا همیشه، کاملا زنگ نزن تصور کنیم. این برداشت ناصحیح برخی اوقات باعث می شود تا بین کارفرمایان و پیمانکاران، مشاجراتی پیش آمده و حتی منجر به تعقیب قانونی یکی از آنان شود. در واقع فولادهای ضد زنگ در شرایطی بدون زنگ باقی می‌مانند که از آن‌ها در مواردی خاص چون محیط‌های غیر آلوده، آب شیرین یا آب دریا (به صورت جاری) استفاده شود. فولاد ضد زنگ 304 معمولا در هوای مرطوب دریایی یا در داخل آب ساکن (راکد) دچار زنگ زدگی می شود و اغلب به صورت حفره‌ای (موضعی) دچار خوردگی می‌شود. به‌طورکلی، دو عامل ترکیب شیمیایی فولاد و شرایط محیط در تشکیل خوردگی حفره‌ای فولاد ضد زنگ و اکسیداسیون نقش تعیین کننده‌ای دارند.

گریدهای پمپ استیل ضد زنگ

معمولا جنس الکتروپمپ‌های استیل عرضه شده در بازار از دو گرید استنلس استیل 304 و 316 می‌باشد که این امر باعث شده تا آن‌ها مقاومت بالایی را در برابر تماس با آب و محیط‌های مرطوب از خود نشان داده و کمتر دچار زنگ زدگی شوند. آن‌دسته از عناصری که ترکیب شیمیایی فولاد ضد زنگ بکار رفته در بدنه الکتروپمپ اضافه می‌شوند شامل کروم با درصد حدود 18% و نیکل با حدود 8% هستند. این فلزات، در حقیقت به آهن یا آلیاژ آهن و فولاد اضافه می‌شوند که این ترکیب باعث به وجود آمدن یک مقاومت بالا در الکتروپمپ استیل ـ در برابر اکسیدکننده‌ها ـ می‌شود. طراحی فنی پمپ استیل برای تولیدهای عمومی بگونه‌ای است که می‌توانند فشار سیال حد متوسط و معمولا تا 10 بار را تحمل کنند.

مقاومت دمایی آلیاژ این پمپ‌ها همچنین قابلیت کار با سیال سرد را تا 25- درجه سانتی‌گراد و با سیال گرم تا محدوده 110 درجه سانتی‌گراد را فراهم می‌کند. مایعاتی که مناسب پمپ‌ استیل هستند و با آن سازگاری دارند (بدنه و پروانه را دچار خوردگی نمی‌کنند) شامل مایعات پاک و نیمه پاک هستند. حداکثر میزان فشاری که پمپ‌های استیل می‌توانند تحمل کنند از مواد چدنی کمتر است اما با این حال رقم دقیق آن بستگی به تنسایل کششی و فشاری آ‌ن‌ها دارد. همانگونه که پیش‌تر گفته شد، الکتروپمپ استیل در دو گرید معمول 316 و 304 تولید می‌شود اما گرید اولی یعنی 316 مقاومت خوردگی بیشتری از خود در برابر عوامل خورنده نشان می‌دهد. نکته‌ای که لازم است ینجا بیان کنیم این است که هر دو گرید نامبرده شده در الکتروپمپ استیل، خاصیت مکانیکی و استحکام تقریبا یکسانی دارند.

پمپ استیل

 موارد کاربرد پمپ‌های ضد زنگ چیست؟

مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش، جزئی از خصوصیات اصلی پمپ استیل ضد زنگ به شمار می‌آید. به همین خاطر است که موارد استفاده این پمپ‌ها در کارکردهای با فشار بالا است. یعنی سیال با فشار بالایی توسط این پمپ‌ها هدایت می‌شود. پمپ استیل نیز همانند سایر پمپ‌های فشار بالا، طراحی سانتریفیوژی یا گریز از مرکز دارد و در مدل‌ها و طرح‌های مختلف، با توان و هد گوناگون طراحی و به بازار عرضه می شوند. الکتروپمپ استیل از لحاظ نوع قرارگیری، در طرح‌های گوناگون نظیر افقی و عمودی ساخته می‌شود.

برای انتقال آب یا هرگونه سیال مجاز دیگر می‌توان ز الکتروپمپ استیل استفاده نمود. به عنوان مثال، می‌توان در کشتی سازی، صنایع مختلف غذایی، تهویه مطبوع، سرمایشی، فیلتراسیون، انرژی و کاربری‌های عمومی از این الکتروپمپ‌ها با اطمینان استفاده کرد. این پمپ‌ها استفاده‌های متداول دیگری نیز دارند که استفاده در صنایع شیمیایی، سیستم‌های تصفیه آب، صنایع غذایی، صنایع دارویی، فرآیندهای شستشو، سیستم‌های تامین آب دیگ بخار، صنایع تولید کاغذ و بسیاری از صنایع دیگر را می‌توان به لیست کارکردهای آن‌ها اضافه نمود.

مزایای پمپ استیل ضد زنگ

مزایای استفاده از یک پمپ استیل ضد زنگ بسیار متعدد است. مزایای این پمپ‌ها باعث می‌شود تا بازدهی در آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و استقبال از اینگونه پمپ‌ها در میان مصرف‌کنندگان روزبه‌روز بیشتر شود. به عنوان مثال، استفاده از پمپ استیل به قدری مقرون به صرفه است که با خرید آن، نیاز به مواردی مثل سرویس و تعمیرات در طولانی مدت کمتر شده و به تبع آن، هزینه‌ها کاهش می‌یابند. با تهیه یک پمپ ضد زنگ، مزایای زیر شامل منافع خریدار می‌شوند:

  • مقاومت بالای این پمپ‌ها در برابر سایش
  • مقاومت و استحکام بالا در شرایط کار با مایعات گرم و دارای حرارت بالا
  • مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده
  • مقاومت بالا در برابر عوامل اکسید کننده (زنگ زدگی)
  • استحکام مکانیکی بالا و به‌طورکلی خواص مکانیکی قابل توجه
  • عملکرد و سازوکار بدون اختلال، بهینه و پایدار
  • ساختار ساده و در عین حال، معقول و پیشرفته
  • طراحی نوین و آب بندی قطعات به صورت دقیق
  • مونتاژ و جداسازی راحت (عملکرد معمول حتی پس از جداسازی و مونتاژ مجدد)
  • هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری به دلیل عناصر خاص بکار رفته در آلیاژ
  • عمر بالای قطعات به دلیل قطعات ساخته شده از فولاد ضد زنگ
  • استهلاک پایین قطعات به دلیل طراحی مهندسی و اجزاء مقاوم در برابر سایش و اکسیداسیون

پمپ استیل

 

پمپ استیل خودمکش چیست؟

الکتروپمپ استیل خودمکش به طور گسترده در صنایعی مثل پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نسبت به سایر پمپ‌ها ازی هزینه‌های نگهداری و سرویس به مراتب کمتری برخوردارند. این موضوع سبب شده تا مصرف کنندگان (و به طور کلی خریداران) به منظورکم کردن هزینه‌های خود از این نوع پمپ‌ها استقبال کنند. این پمپ‌ها همانند سایر پمپ‌های استیل موجود در بازار، در مدل‌ها، اندازه‌ها و منابع تغذیه متفاوت به بازار عرضه می‌شوند و جنس بدنه و پروانه آن‌ها از بهترین متریال روز تهیه می‌شود. اگر در بررسی این پمپ‌ها نگاهی اقتصادی را بکار بگیریم متوجه خواهیم شد که نام پمپ‌های خودمکش به دلیل سوپاپ سرخود بودن آن‌ها است که این موضوع، نیاز به هواگیری را در این نوع پمپ‌ها به صفر می‌رساند. بدیهی است این امر در هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری پمپ استیل خودمکش تاثیر زیادی می‌گذارد وآن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد حال آنکه پمپ‌های دارای اتصال سوپاپ در انتهای لوله مکش، هزینه‌های بالاتری را برای نگهداری به خود اختصاص می‌دهند.

دلیل این امر آن است که در انتهای لوله مکش پمپ‌های دیگر، سوپاپی نصب می‌شود تا به کنترل میزان فشار و جهت انتقال سیال کمک کند و این قطعه باعث می‌شود تا هزینه‌های گزافی به خریدار تحمیل شود. هزینه مجددی که به واسطه نصب سوپاپ‌ها بر گرده خریدار تحمیل می‌شود، بابت نظافت و پاکسازی سوپاپ است که در اثر پر شدن توسط رسوبات و زباله‌ها ایجاد می‌شود.

پمپ استیل ایرانی

پمپ استیل ایرانی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است که این جز با تلاش طراحان و مطالعات مهندسان و صنعتگران کشور ایران محقق نشده است. این پمپ‌ها به دلیل برخورداری از طراحی و مهندسی دقیق، جنس مرغوب و مواد اولیه داخلی دارای کیفیت ایده‌آلی می‌باشند. به واسطه پیشرفت چشمگیر تولید کنندگان ایرانی در امر ساخت محصولات صنعتی، در سال‌های اخیر می‌توان کشور ایران را جزو یکی از تولید کنندگان مطرح انواع پمپ‌های خانگی، کشاورزی، صنعتی و غیره به شمار آورد.

همانطور که می‌دانید، صنعت کشاورزی در ایران از رشد و مطلوبیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که در این میان، نوع خاک و فناوری‌های بکار گرفته شده در دهه‌های اخیر، در این رشد تاثیر ویژه‌ای گذاشته‌اند و امروزه کشاورزان و باغداران به همین سبب، از الکتروپمپ‌ها به طور گسترده‌ای به منظور رفع نیازهای مختلف خود استفاده می‌کنند. این اقدام متخصصان ایرانی باعث شده تا در سال‌های اخیر، میزان خروج ارز از کشور بسیار کاهش پیدا کند. از لحاظ منبع تغذیه نیز می‌توان شرکت‌های مختلفی را یافت که الکتروپمپ‌های تک فاز و سه فاز تولید می‌کنند.

پمپ استیل

 

سخن پایانی

در این مقاله به طور مشروح و کامل در مورد پمپ استیل ضد زنگ یا استنلس استیل، ویژگی‌های کلی پمپ استنلس استیل، جنس پمپ‌های ضد زنگ، جنس پروانه پمپ ضد زنگ، مواد سازنده‌ پمپ استنلس استیل که شامل آستنیتی، فریتیک، دوبلکس و مارتنزیتی هستند صحبت شد. همچنین به بررسی این موضوع که آیا پمپ فولاد ضد زنگ اکسید می‌شود یا خیر پرداخته شد و در نهایت به گریدهای پمپ استیل ضد زنگ، موارد کاربرد پمپ‌های ضد زنگ، مزایای پمپ استیل ضد زنگ، پمپ استیل خودمکش و پمپ استیل ایرانی پرداخته شد.

فناوری بکار گرفته شده در سازوکار و طراحی پمپ استنلس استیل به صورت گریز از مرکز است و از این پمپ می‌توان با خیال راحت در موارد مختلفی استفاده کرد چرا که در ساختار آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. این پمپ‌ها اجزای درونی‌ای دارند که همگی آن‌ها به دلیل ساخته شدن از فولادهای مقاوم نسبت به هوازدگی و خوردگی، دوام و مقاومت بالایی دارند.

اگر برای رفع نیاز خود به دنبال خرید محصولات با کیفیت و درجه یک صنعتی به خصوص پمپ‌های استیل هستید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ما از خرید غیر حضوری و مطمئن بهره‌مند شوید. چنانچه می‌خواهید بر اساس پارامترهای مد نظر خود نسبت به خرید آنلاین پمپ استیل اقدام نمایید، می‌توانید با محدود کردن محصولات در سایت، خریدی سریع‌تر و آسان‌تر را تجربه نمایید. چنانچه محصول مورد نظر خود را نیافتید می‌توانید با ثبت درخواست از طریق فرم استعلام، از موجود بودن آن محصول اطلاع کسب کنید. در زنجیره تامین کالای ما می‌توانید به انواع پمپ‌های پره‌ای، پمپ‌های وکیوم، پمپ‌های سانتریفیوژ و غیره دست پیدا کنید. اگر به معرفی بهترین پمپ استیل موجود در بازار با قیمت بسیار مناسب احتیاج دارید، می‌توانید به کارشناسان این مجموعه اعتماد کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

هیچ داده ای یافت نشد
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.